Start een belcampagne

Vergroot uw verkoopcapaciteit. Leadgeneratie op niveau.

Lees meer

Proactief prospects benaderen

Benader prospects en achterhaal verkoopkansen
 

Neem contact met ons op.

Belcampagne New Business

Er zijn verschillende middelen om uw doelgroep te benaderen. Het opzetten/uitvoeren van een belcampagne heeft als voordeel dat u zelf het heft in handen heeft. Het zelf sturend zijn en invloed uitoefenen op de salespipeline zorgt voor een structurele stroom aan interessante contacten. 

Koude acquisitie

Het koud benaderen is iets wat veel salesmanagers minder prioriteit geven. Om koude acquisitie een onderdeel te laten zijn van de verkoop-inspanningen is het van belang dat dit proces aandacht en prioriteit krijgt. Het uitbesteden van het koud bellen is een overweging om het salesproces te structureren en om er zorg voor te dragen dat er structureel aandacht aan wordt besteed.

Venderion neemt de rol aan van uw eigen commerciële binnendienst. Het opzetten en uitvoeren van een belcampagnes gericht op New Business kan Venderion voor u uit handen nemen.

Leadgeneratie middels koude acquisitie

Leadgeneratie & marktinformatie 

Doel van een belcampagne is om gekwalificeerde afspraken te plannen voor uw verkoop buitendienst. Tijdens het acquisitieproces is het niveau van het gesprek één van de belangrijkste factoren om tot een succes te komen. Wij werken met hoog-opgeleide talenten met gevoel voor sales. Deze talenten zijn in staat om door middel van een inhoudelijk gesprek met de juiste contactpersoon de organisatie te kwalificeren. Relevante prospect-informatie wordt verzameld en vastgelegd zodat uw CRM gevuld kan worden met actuele data. 

Door middel van inhoudelijke gesprekken op niveau worden relaties gelegd en uitgebouwd. Liggen er verkoopkansen dan wordt er een afspraak bij de prospect gemaakt. Op deze manier wordt uw salespipeline onder controle gehouden en worden kansrijke situaties overgedragen aan uw sales-/accountmanager. Uw sales-/accountmanager heeft als het ware een assistent die zorgt dat zijn tijd effectief wordt ingezet.

Start uw New Business belcampagne

Als vertrekpunt maken we natuurlijk eerst graag kennis en bekijken we de mogelijkheden om tot een samenwerking te komen.

De start van een New Business belcampagne betekent dat we een plan van aanpak gezamenlijk opstellen. Onderdelen zijn bijvoorbeeld de doelgroep- en propositiebepaling. Hierna wordt snel een start gemaakt met de proactieve marktbenadering;

    • Opsporen van relevante beslissers;
    • Creëren van ‘awareness’ over jullie propositie;
    • Informatie vergaren over de doelstellingen van de prospect;
    • Met de aldus vergaarde informatie, inhoudelijk contact uitbouwen en doelstellingen van prospect specifiek in verband brengen met jullie mogelijkheden;
    • Interesse voor afspraak/offerte genereren;
    • Contact overdragen aan jullie sales buitendienst;

Tussentijdse evaluatie en aanscherpingen leiden tot inzichten en een effectievere aanpak. Het doel is om voor uw organisatie een structurele aanpak te hanteren zodat uit uw salespipeline continue afspraken tot stand komen.

Overweegt u om proactief uw doelgroep te benaderen in de vorm van een belcampagne? Graag lichten wij onze werkwijze toe. 

Neem contact met ons op

Bel ons: 040-2571498 of laat u gegevens hieronder achter.


Meer informatie over dit onderwerp?

Wij helpen u graag verder!
Bel 040-2571498 of mail naar contact[at]venderion.nl